Saturday, 3 November 2012

Why?

Assalamualaikum, hello and hi everyone *macam ramai sangat >.<* Sudah lama jari aku tidak menari-nari atas papan kekunci untuk bercerita. Harini pun sebenarnya aku taktau nak cerita pasal apa. Tapi aku letak title WHY?. Apa yang why nya? Kans? Taktau lettewww :P Okay, nak cerita lah ni, pasal tak sabar sangat? Cuba sabar sikit. Sabar itu sebahagian daripada iman tau dok? Dapat pahala tau :) Okay lah, kita mula cerita. Aku sebenarnya nak cerita pasal orang duk ugut-ugut aku ni. Kenapa dia ugut aku bagai? Aku buat apa dekat dia? Aku rasa aku takde pun buat apa-apa. Dia ugut dia nak bunuh sayang aku. Siapa tak takut beb? Goyang tu beb, tapi sikit je lah. Buat apa nak goyang banyak-banyak kans? Aku percaya ALLAH S.W.T. ada jaga sayang aku tu. Kalau korang kan, apa yang korang buat kalau ada orang ugut nak bunuh sayang korang? Mai share sikekkk. Aku bukan apa, risau je dan aku terfikir lah kan. Apa yang dia dapat dengan ugut aku camtu? Dapat DUIT ke? PAHALA jauh sekali. Kalau dia bunuh sayang aku tu pun, dia dapat apa? Dapat aku? Blah lah, tak hengen aku dengan jantan macam tu, puihh. Kalau nak kata dapat PAHALA, lagilah taknya. DOSA adalah. So, apa kejadahnya dia ugut macam tu. Aku pun tak faham lah, orang sekarang bukan boleh jangka. Tak fikir dunia dah tak lama, MASIH lagi nak buat jahat. Insaflah oi!

Untuk kau yang ugut aku *tu pun kalau dia baca*,


Kenapa kau buat macam tu? Kenapa kau ugut aku nak bunuh sayang aku tu? Apa aku dah buat kat kau? Aku kenal kau pun tak agaknya. Tiba-tiba je. Insaflah. Aku hanya boleh cakap, Semoga ALLAH S.W.T. membalas segala perbuatan kau. Hanya pada ALLAH S.W.T. aku berlindung dan aku tahu ALLAH S.W.T. dengar doa aku. Kau tak takut ke dengan azab ALLAH S.W.T.? Mungkin kau tak rasa lagi kan? Boleh lah kau berlagak. Sekarang ni, kalau setakat kau nak buat aku takut, sorry to say. Aku tak takut langsung!!! Sebab aku tahu ALLAH S.W.T. sentiasa ada dengan aku dan sayang aku. Hanya DIA yang boleh pisahkan sayang aku dengan aku. Aku percaya bahawa JODOH, PERTEMUAN, AJAL dan MAUT di tangan tuhan. Kau siapa nak ambik nyawa sayang aku? Kau siapa aku nak tanya? Kalau ditakdirkan sayang aku pergi, tu semua bukan sebab kau! Tapi sebab ALLAH S.W.T. yang mengkehendakinya. Sekian, terima kasih :|


Sesungguhnya, hanya pada ALLAH S.W.T. aku meminta bantuan dan hanya pada DIA juga aku berlindung :)



-“Hai orang-orang yang beriman, jagalah dirimu; tiadalah orang yang sesat itu akan memberi mudharat kepadamu apabila kamu telah mendapat petunjuk. Hanya kepada Allah kamu kembali semuanya, maka Dia akan menerangkan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan. (QS Al maidah 105)-


Manusia yang membebel,

AFIFAHZAHID
Goodbye readers. Like it? Press the LIKE button. Thanks. Please come again.

No comments :

Post a Comment